Benígne ochorenie zvané Endometrióza ( EM )  postihuje čoraz väčšiu časť hlavne mladých žien vo veku 20 až 30 rokov. Ide o tkanivo morfologicky aj funkčne podobné endometriu ( sliznici ) dutiny maternice ale s výskytom mimo dutinu maternice - tzv. ektopicky, prejavujúce sa hlavne bolestivosťou v malej panve a Infertilitou ( Neplodnosť ).

Milé pacientky po zakliknutí na odkaz si môžete stiahnuť Pôrodný plán Nemocnice Poprad a.s. kde sa môžete oboznámiť s priebehom pôrodu na Gynekologicko-pôrodníckom oddelení Nemocnice Poprad a s odpoveďami na Vami najčastejšie kladené otázky.

Užívanie emergentnej antikoncepcie oproti iným metódam antikoncepcie za posledné obdobie zaznamenalo takmer 300% nárast. Tento nárast je podmienený  jednorázovým podaním, čo odbremeňuje pacientku od ďalších starostí a pacientka nepotrebuje recept od lekára, kedže tento liek je voľne predajný.

Zápaly maternice (Endometritídy) a zápaly Adnexálnych krajín (Vaječníkov a Vajíčkovodov) už považujeme za ťažšie zápaly vnútorného genitálu malej panvy. Vo väčšine prípadov ide o polymikrobiálne infekcie s účasťou aeróbnej ako aj anaeróbnej fluóry.

Zápalové ochorenia krčka maternice sú častokrát doprevádzané aj zápalom pošvy. Prejavujú sa začervenaním a opuchom krčka , kt. často pri vyšetrení v spekulách kontaktne krváca a pri palpačnom vyšetrení pacientka výrazne algicky reaguje.

Pacientka prichádza na ambulanciu najčastejšie s pocitmi pálenia a svrbenia sprevádzanými rôznou formou patologického výtoku.  Častokrát aj na základe patologického fluóru sa dá určiť o akú infekciu sa jedná, a podľa toho nasadiť aj konkrétnu lokálnu terapiu.

Zápalové ochorenia genitálu pošvy sú jednými z najčastejších príčin návštevy pacientky u obvodného gynekológa.

Downov syndróm je najčastejší genetický syndróm, s ktorým sa v prenatálnej diagnostike stretávame. Je spôsobený prítomnosťou nadbytočného chromozómu 21 – tzv. trizómiou.

Pri potvrdení závažnej vrodenej vývojovej chyby nezlúčiteľnej so životom alebo pri potvrdení genetickej anomálie plodu (napríklad Downov syndróm) je rozhodnutie o ďalšom pokračovaní v gravidite na pacientke podľa Vyhlášky Ministerstva zdravotníctva SSR č. 74/1986 Zb. zákona Slovenskej národnej rady č. 73/1986 Zb. o umelom prerušení tehotenstva.

Tehotenská kalkulačka  - výpočet pravdepodobného dátum narodenia vášho bábätka.

Často kladenou otázkou u pacientok ak majú podstúpiť nejaký gynekologický operačný zákrok a to či už v celkovej intravenóznej alebo celkovej inhalačnej anestéze je čo všetko zahŕňa predoperačné vyšetrenie alebo čo si potrebujem vziať do nemocnice.

Patologické formy gravidity - NEPROSPERUJÚCA GRAVIDITA.

(Missed AB; Anembryomola; Mola Hydatidosa; Ektopická gravidita; Heterotopická gravidita;  Potrat  )

Prvým znakom gravidity je samozrejme meškajúca menštruácia, kedy si budúca mamička spraví tehotenský test , ktorý ak je pozitívny, tak ide na kontrolu k obvodnému gynekológovi.