Vysoké hladiny protilátok v pupočníkovej krvi tehotných žien očkovaných proti COVID-19

Výsledky prokazují transplacentární přenos protilátek po vakcinaci mRNA COVID-19 během těhotenství , kdy 100% vzorků pupečníkové krve vykazuje vysoké hladiny anti-S protilátek.

Tehotenské poradne

V článku sa dozviete, kedy treba absolvovať úvodné vyšetrenie, aké vyšetrenia vás čakajú počas celého tehotenstva, aký je rozdiel a frekvencia vyšetrení pri viacpočetnej gravidite a mnoho ďalších užitočných informácií.

Koronavirová infekce a těhotenství (COVID-19)

Doporučený postup. Česká společnost pro ultrazvuk v porodnictví a gynekologii ČLS JEP vydává toto stanovisko v souvislosti s vyjádřeními Světové zdravotnické organizace (WHO) a dalšími nadnárodními autoritami ohledně obav týkajících se infekce virem COVID-19.

Prenatálna diagnostika a Downov syndróm

Downov syndróm je najčastejší genetický syndróm, s ktorým sa v prenatálnej diagnostike stretávame. Je spôsobený prítomnosťou nadbytočného chromozómu 21 – tzv. trizómiou.

Možnosti riešenia pri potvrdení anomálie plodu

Pri potvrdení závažnej vrodenej vývojovej chyby nezlúčiteľnej so životom, alebo pri potvrdení genetickej anomálie plodu (napríklad Downov syndróm) je rozhodnutie o ďalšom pokračovaní v gravidite na pacientke.

Patologické formy tehotenstva

Patologické formy gravidity alebo neprosperujúca gravidita. V článku sa dozviete, aké formy takejto gravidity poznáme.

Možnosti diagnostiky tehotenstva

Prvým znakom gravidity je samozrejme meškajúca menštruácia, kedy si budúca mamička spraví tehotenský test, ktorý ak je pozitívny, tak ide na kontrolu k obvodnému gynekológovi.

zaujímavé zdroje informácii, kde môžete získať odpovede na vaše ďalšie otázky